Полтавська митниця ДФС інформує про порядок переміщення валюти через митний кордон України
Валюта та цінності можуть ввозитися на митну територію України або вивозитися за межі цієї території в порядку, що встановлюється законодавством України.
У 2017 році дещо спрощено процедуру переміщення валюти через митний кордон України.
Згідно з постановою правління НБУ №127 від 12.12.2017 “Про внесення зміни до Інструкції про переміщення готівки та банківських металів через митний кордон України”, яка набула чинності з 14 грудня, надалі українці зможуть ввозити суму понад 10 000 євро без підтверджуючих документів, тобто лише за умови її письмового декларування митному органу в повному обсязі.
Водночас уточнюємо, що вивезення за межі України фізичними особами-українцями готівки на суму понад 10 000 євро в еквіваленті здійснюється за наявності документів, що підтверджують зняття ними готівки з власних рахунків у банках, і квитанції про здійснення валютно-обмінної операції з цією готівкою, в разі здійснення такої операції, на суму, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро.
Це означає, що тепер для підтвердження джерел походження валютної готівки можна надавати не тільки документи, що засвідчують зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах), а й квитанції про здійснення валютно-обмінної операції з цією готівкою.
Крім того, фізичним особам — українцям, працівникам дипломатичної служби України, які повертаються після завершення довгострокового закордонного відрядження, дозволено ввозити в Україну готівкову іноземну валюту в сумі, що перевищує в еквіваленті 10 000 євро, на підставі довідки закордонної дипломатичної установи України про суму виплаченої готівки за підписами керівника та спеціаліста з фінансових питань цієї дипломатичної установи, скріпленої відбитком печатки такої установи.
Також новацією є те, що втричі збільшено термін дії підтвердних документів, необхідних для митного декларування готівкової іноземної валюти (про зняття готівки з рахунків і довідки закордонної дипломатичної установи України), з 30 до 90 календарних днів.
Ввезення в Україну готівки фізичними особами
|
Сума готівки |
Умови декларування |
|
Фізична особа — резидент України |
|
|
Готівка в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 євро* |
Без письмового декларування митному органу |
|
Готівка в сумі, що перевищує |
Письмове декларування митному органу в повному обсязі |
|
Фізична особа — резидент України — працівник дипломатичної служби України, |
|
|
Готівка, видана закордонною дипломатичною установою України |
На підставі довідки закордонної дипломатичної установи України про суму виплаченої готівки за підписами керівника та спеціаліста з фінансових питань цієї дипломатичної установи, скріпленої відбитком печатки установи** |
|
Фізична особа — нерезидент України |
|
|
Готівка в сумі, що не перевищує |
Без письмового декларування митному органу |
|
Готівка в сумі, що перевищує |
Письмове декларування митному органу в повному обсязі |
* Перерахунок сум готівки в євро здійснюється за офіційним курсом гривні до євро, встановленим Нацбанком України, або за крос-курсом, визначеним згідно з офіційним курсом гривні до відповідних іноземних валют, на день перетинання митного кордону України або на день пересилання готівки.
** Строк дії таких документів — 90 календарних днів починаючи з дня зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах)/дати видачі довідки про виплату готівки закордонною дипломатичною установою України.
Головне управління ДФС у Полтавській області
матеріал підготував/ла: Дмитро Кравченко

Слідкуйте за «Новини Полтавщини» в Google


